WYŚWIETLENIA

Obserwatorzy

Gryzonie domowe. Podstawowe informacje o świnkach morskich

Niewątpliwe gryzonie są jednymi z najpopularniejszych zwierząt udomowionych, to ulubieńce szczególnie dzieci. Z pozoru proste w wychowaniu i utrzymaniu w domu, ale trzeba zwrócić szczególną uwagę, by nie zrobić tym zwierzętom żadnej krzywdy; aby czuły się swobodnie i bezpiecznie w naszym otoczeniu.
Wyróżniamy takie domowe gryzonie, jak: myszy domowe/kolczaste; szczury domowe; chomiki syryjskie, szynszyle, myszoskoczki, koszatniczki i świnki morskie.

Ten pierwszy post rozpoczyna cykl opowiadań o świnkach ponieważ jeszcze kilka lat temu sama byłam posiadaczką jednej z nich. Każdy następny będzie stematyzowany, każde zagadnienie na temat tych gryzoniów dokładnie omówione, wątpliwości rozwiane  :)
Wszystkie zawarte informacje pochodzą z mojej wiedzy i własnego doświadczenia z tymi zwierzętami, ponieważ żyłam z nimi przez kilka solidnych lat. Wszystkie opisywane sytuacje pokaże na przykładzie mojej świnki. Niektóre zdjęcia również są mojego własnego autorstwa, a jeżeli nie, zamieszczę stronę, z której pobrałam. 

PODSTAWOWE INFORMACJE O ŚWINKACH:
  1. Żyją przeważnie od 3 do 7 lat, choć zdarzają się wyjątki.
  2. Średnia waga wynosi około 1 kilograma, w przypadku samic troszkę mniej, a samców więcej
  3. Rozmiar świnek waha się przeważnie od 22 - 38 cm długości
  4. Są tylko i wyłącznie roślinożerne
3 GŁÓWNE RASY ŚWINEK MORSKICH:


GŁADKOWŁOSA - klasyczny przykład świnki, najczęściej spotykany; o różnym ubarwieni. Ja posiadałam właśnie gładkowłosego samca, w kolorze biało-brązowym, niżej pokazany na zdjęciu :)




ROZETKOWA - również jeden z najczęściej spotykanych modeli świnki; posiada charakterystyczną sierść w kształcie "rozetek" widocznych na zdjęciu


DLUGOWŁOSA - jak nazwa wskazuje posiada długie włosy, które są proste lub falowane - w zależności od "wersji" świnki

 (zdjęcia ze strony: pixabay.com)

Rodzaj świnki (gładkowłosa, długowłosa, rozetkowa) nie wpływa na długość życia, wagę, rozmiar oraz wymagania hodowlane. Jedyną różnicą może być pielęgnacja włosów u świnki długowłosej, ale ja osobiście miałam tylko gładkowłosą i nie było tego problemu. 

Kolejny post: KUPNO GRYZONIA - OD CZEGO ZACZĄĆ, NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ? DLACZEGO AKURAT ŚWINKA MORSKA? WYPOSAŻENIE ŚWINKI


W następnym poście przybliżę, jakie "wyzwania" stoją przed osobą chętną zakupu świnek; co należy robić krok po kroku. Do usłyszenia :) 



Komentarze

Popularne posty